GLOCAL: Diritti umani, Ambiente e Scuola

08 Ottobre 2008

Dal 13 al 18 ottobre2008, a Ponti sul Mincio (MN) si svolgerà “Glocal” un Corso per insegnanti approvato dalla Commissione Europea nell’ambito di Lifelong Learning Programme (Comenius).

Insegnanti provenienti da diversi paesi europei incontreranno formatori ed esperti italiani e stranieri. Promotori dell’iniziativa sono l’Associazione “Bridges for Europe” Society for European Empowerment, Development and Sustainability e il Comune di Ponti sul Mincio (Mantova). L’iniziativa è sviluppata in cooperazione con WBAonlus e Labter-CREA di Mantova.

Programma_GLOCAL

October 13 to 18, 2008 at Ponti sul Mincio (MN) there will be “GLOCAL: Human rights, Environment and School”, Practical Skills and Useful Knowledge for teachers, a Course approved by the European Union in the framework of the Lifelong Learning Programme (Action Comenius).

A group of teachers coming from different European countries will meet trainers and experts working in Italy, in other European countries and in South America.

Glocal is promoted by the Municipality of Ponti sul Mincio (Mantova) and by “Bridges for Europe”, in cooperation with the Province of Mantova, World Biodiversity Association and Labter-CREA di Mantova.

Programme GLOCAL

De 13 a 18 octubre 2008, en Ponti sul Mincio (MN) se realizará “Glocal: Derechos humanos, Medio Ambiente y Escuela” un curso para profesores aprobado por la Comisión Europea en el ámbito de Lifelong Learning Programme (Comenius). Profesores de varios Países europeos encontrarán educadores y expertos italianos y extranjeros. Promotores de la iniciativa son la asociación “Bridges for Europe” Society for European Empowerment, Development and Sustainability y el Ayuntamiento de Ponti sul Mincio (Mantua). La iniciativa se desarrolla en cooperación con WBA onlus y Labter-CREA de Mantua. Programa-Glocal-pdf